Friday, July 12, 2013

Tuhan, kembalikanlah aku ke dunia !!!

ASSALAMUALAIKUM

Bismillahirrahmanirrahim. pernah tak anda berfikir tentang kematian dan kiamat. kita kena sedar, dunia ini tidak kekal dan kiamat akan menyusul sebentar lagi. AstargfirullahAlaz'azim. kita hidup hanya sekali. tapi kita mensia-siakan kehidupan ini dengan dosa2 besar.

unyuk meninsafkan diri kita, mudah-mudahan diberi hidayah oleh-Nya, mari kita tonton video ini.
semoga dengan video ini, terbuka hati kita untuk bertaubat. saya nak share sikit dengan anda semua . Kita semua kena selalu ingat ALLAH SWT. ingat malaikat maut datang lebih dripada 70 ribu kali sehari utk menyabut nyawa kita dengan izin ALLAH SWT.

Dan apabila ajal mendatang, tiada apa yg dapat kita lakukan. tubuh terbujur kaku. roh dan jasad terpisah. merintih utk dikembalikan sedia kala. tiada amal ibadah lagi yg boleh kita lakukan utk menmbah pahala.
Bayangkanlah wahai kawan2 islamku, bagaimana seksaan kubur? bagaimana rupa titian siratalmustaqim?

mampukah kita melepasinya sehingga ke syurga? macam mana neraka? Ingat, dunia ni memang sebaik-baik MAHA PENCIPTANYA, tapi ia tidak kekal. dunia akan kiamat. bagaimana kiamat kelak. lihatlah ke langit dan bayangkan sesuatu tetntan kiamat dan neraka serta kebesaran ALLAH SWT.

kita akan hidup di alam akhirat utk selama-lamanya. tidak mampu saya bayangkan didalam minda ini. tetapi ketakutannya dapat dirasakan jika kita betul2 membayangkannya. kita tidak akan dihidupkan kembali selepas ini. YAALLAH SWT..

Teringin rasanya hidup tanpa dosa2 besar, namun itu mustahil. tetapi kita boleh berubah. untuk mendapatkan hidayan-Nya kita kena usaha. contohnya, sering berfikir keangungan ALLAH SWT. pejamkan mata anda, dan fikir sedalam-dalamnya.

wallauhua'alam..

2 comments: