Saturday, September 28, 2013

HIDAYAH PERLU DICARI

ASSALAMUALAIKUM..BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..


     Alhamdulillah banyak penghijrahan berlaku dalam kalangan artis baru2 ini. Utk pengetahuan ,hidayah adalah mlik ALLAH SWT. Sebagai muslim, kita perlu cari dan raih hidayah supaya dapat menjadi petunjuk dalam hidup kita.

     Tak semua org dapat hidayah. ALLAH SWT hanya beri taufiq dan hidayahNYA pada hamba2 Nya yg benar2 ikhlas dan tawadduk. oleh itu, kita perlu banyak beramal dan buat byk kebaikan yg mana boleh membuat hati kita lebih tenang. Secara tak langsung, akan menimbulkan satu rasa sebak dan hiba atas dosa yg telah kita lakukan.

     banyak cara kita boleh usahakan dan dengan izin ALLAH SWT kita akan memperolehi hidayah itu. antaranya solat 5 waktu. tak cukup, kita juga perlu banyakkn ibadah2 sunat .seperti sedekah, dan solat sunat.

    Maksiat2 juga perlu kita elakkan. Dan kepada anda semua, cuba kita buka youtube. banyak sangat ceramah2 daripada ustaz yg terkenal seperti ustz kazim dan UAI. anda semua mesti akan lebih tertarik kan utk mendengar ceramah tersebut. so tulah salah satu cara utk meningkatkan keimanan kita. itu juga salah satu cara utk mencari hidayah. Lakukanlah apa saja asalkan berdasarkan AlQuran dan As-sunnah.

   Jom kita pejamkan mata sejenak .gunakan minda cergas dan minta celik lagi logikal kita ,fikir tentang kiamat dan mati. akhirat itu kekl .duniawi hanya sementara. SubhanALLAH .sempatkah kita utk cari bekalan lagi? Bila tengok para alim ulama' , indah dan tenang kan hidup mereka. menikmati keindahan alam dan peluang nyawa dan kesihatan tubuh badan dengan mencari ilu agama. jadi, fikirkan sekarang.

  selamat beramal..

wallahua'alam..

No comments: