Saturday, May 25, 2013

COMMENT DI YOUTUBE

ASSALAMUALAIKUM

Bismillahirrahmanirrahim. Macam tajuk dkt atas tu, comment di youtube. Saya sangat tertarik nak buat enty pasal benda ni sbb skrg makin melampau-lampau komen yg diberi di youtube. Dua minggu kebelakangan ni, saya suka perhati komen sesetengah orang yang mungkin prihatin dengan video tu.

Tapi sangat menyedihkan apabila perkataan yang digunakan untuk mengomen adalah perkataan yang kesat dan sangat menjatuhkan maruah dan menghina seseorang. Antara komen yang selalu diberi ialah menggunakan perkataan 'Babi'. Perkataan tu tidak berdosa kita sebut jikalau tidak ditujukan kepada sesiapa

Tapi, dia akan jadi dosa jika kita guna perkataan tu untuk menghina seseorang. Tolonglah wahai umat Islam sekalian. Nak komen boleh, sangat sangat sangat boleh. Diharap kalau tidak suka akan sesuatu benda di dalam video itu, tolong TEGUR. JANGAN HINA,KUTUK,CACI,MAKI.

Dan, nasihatkan lah orang2 yang tidak mengomen secara berkhemah ye. Kita orang Islam, wajib tegur sesama kita. Bukan mengutuk wahai kawan. mungkin niat nya baik untuk menegur, tapi cara dan tindakan tu yang salah. Perbaiki lah ye.

Wallahua'alam..

No comments: