Saturday, April 27, 2013

AURAT ORANG ISLAM DENGAN ORANG BUKAN ISLAM

ASSALAMUALAIKUM


Baru-baru ni, adalah terdengar seorang Ustazah ni berkata bahawa aurat seorang muslimah dengan orang bukan islam (perempuan) adalah sama seperti aurat seroang perempuan islam dengan orang yang bukan mahram nya.

Mungkin ada yang tidak mengetahuinya. Al-Maklumlah, bukan semua kita tahu kan. So, Pembelajaran dalam class amat-amatlah penting. Maka nya, janganlah ponteng. RUGI! Banyak ilmu yang kita terlepas nanti. Ye dok? Ya.. haha

Okey, kita U-Turn kepada topik kita pada malam yang nak hujan ni kan.. mungkin sesetengah daripada kita yang tak tahu fakta ini. Reaksi? Huh :O Yeke? Haa?? eaa?? Haa, tu contoh. Maaf kalau tersilap :)

Jawapan daripada reaksi diorang tu, Ya! aurat kita dengan orang bukan islam seperti yang dinyatakan di atas  sana adalah sama dengan aurat kita dengan seorang lelaki yang boleh kita kahwini. Korang pernah tak terfikir, Kenapa tak pernah ada Kedai Gunting Rambut Islam.

Contohnya, semua pekerja dia Islam. Hok yang gunting rambut Islam. Hok yang jaga kaunter bayaran pun Islam. Hok sapu sapu sampah pun Islam. Soalan ni dah menumpuk dan berlaga laga dalam kotak fikiran ni. Kotak ni dah sempit dan teramat padat dengan soalan Why?! Why?! kenapa tak pernah orang lain fikir???

Takpelah, at least kita dah tahu kan tentang fakta ini. So, jagalah aurat kita dengan mereka :)

Assalamualaikum. Bukan nak mengajar, tapi diri ini masih belajar lagi. Kita berkongsi ilmu sahaja.

No comments: