Saturday, April 27, 2013

HUKUM MENCUKUR BULU KENING

ASSALAMUALAIKUM


Mulakan entry tengahari ini dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim. Okay, seperti yang dinyatakan di atas, Hukum Mencukur Bulu Kening. Korang semua ada bulu kening kan kan kan?! Tapi tak ramai yang tahu menghargai nikmat Allah SWT kan. Kasihan -,- Hm okay, apa yang diorang buat sampai dikatakan tak hargai nya? 

Jawapannya, diorang mencukur bulu kening! Konon nak ikut peredaran zaman lah katakan. Konon nak cantik menarik ketarik kau memang De-boommm sangattt. Tapi, mereka tak tahu sebenarnya apa hukum nya bila kita orang Islam cukur atau menipiskan atau meng-repair diorang punya kening nak bagi halus dan mulus macam tagline Harith Iskandar. Halusss (-___-)

Hukum nyaaa adalahhhhhhhhh Haram ibu-ibu kakak kakak sekalian. Ustazah juga turut berkata masa dalam kelas Pendidikan Islam haritu. Kata dia, orang yang cukur bulu kening atau lebih senang cerita orang yang mengubah ciptaan Tuhan adalah dosa besar. Tak cium bau syurga. That's all for today. Semoga sama-sama kita berubah ke jalan yang lebih baik.

Wallahu'alam..

Assalamualaikum..

Selamat makan tengahari dan ucap Alhamdulillah dengan rezeki hari ini. Selemat mendirikan solat Fardhu Zohor juga. Hehehe :) Sekian.

No comments: