Friday, March 29, 2013

PERPUSTAKAAN

ASSALAMUALAIKUM

    Library atau lebih dikenali as a perpustakaan adalah satu tempat untuk tuntut ilmu.Ini kerana terlalu byk dan bermacam macam dan pelbagai bagai jenis juadah buku yg ado..hehe..tinggal pilih je buku yg berkenan di sanubari dan memikat hati anda..Di Malaysia nie dah byk dah kan perpustakaan nie..dan ramai jugak lah golongan manusia dari pelbagai lapisan umur yg berkunjung ke library nie.

    Mungkin ramai yang lebih senang membaca di perpustakaan kerana situasi nya yang nyaman dan selesa dan juga dilengkapi oleh air-conditioner yg memudahkan korang untuk buang air kecil. hahaha!!
Tekunnya membaca! Membaca amalan mulia!

     Library nie memanglah tmpt sesuai nak study dgn lebih fokus dan nyaman..tapi,hm..bila ada sesetengah orang yang tak ambik kisah langsung pasal peraturan.. rosak terus mood nak study hard sikit kt situ..apalagi.. berambus lah kita dari situ dengan sendirinya! hehehehehe...

    Dalam perpustakaan nie..semua isi kandungan di dalamnya mestilah main peranan masing2.. tapi kekadang ada jugak orang yg suruh orang lain diam tapi dia lebih bising tahap ghaban.. orang kata apa.. " paku dulang paku serpih,cakap orang dia yang lebih".. pepatah ini sudah jelas dan nyata seperti hukum tajwid Izhar holqi.. sikap nie selalunya ditunjukkan dengan sangat terang terangan oleh Pustakawan sekolah! 

      So, marilah kita seiring dan sejalan seindah bunga di taman.. mewujudkan suasanan yg harmoni lagi aman damai dalam sesebuah perpustakaan! patuhilah syarat2 dan peraturan2 di dalam perpustakaan! janganlah kita buat sesuka hati jiwa raga kita nak membuat kebisingan yg sungguh melampau! SEKIAN!!!!!

No comments: